ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK ÉS IMPRESSZUM
Hatályos ettől a naptól határozatlan ideig: 2021.12. 21.
Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák az Zafír Közösség Kereskedelmi és Szolgáltató Szociális
Szövetkezet (székhely: 6134 Kömpöc, külterület 061/19. hrsz., adószám: 26191724-2-03) és/vagy annak
Marketing Partnerei, mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház(ak) használatára
vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat,
amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve!
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre
(távszerződésnek minősül) ráutaló magatartással. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően a
Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások,
valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén
Ügyfélszolgálatunk (info@zafirnet.hu , +3620/914-14-22) rendelkezésére áll munkanapokon 9:00-15:00 között.
- Impresszum – Üzemeltetői adatok:
Név: Zafír Közösség Kereskedelmi és Szolgáltató Szociális Szövetkezet
Rövidített név: Zafír Közösség Szociális Szövetkezet
Székhely: 6134 Kömpöc, külterület 061/19. hrsz.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Kecskeméti Törvényszék Cégbíróság
Cégjegyzékszám: 03-02-100757
Adószám: 26191724-2-03
Statisztikai számjel: 26191724-1089-121-03
Bankszámlaszám: 10918001-00000104-84340006 (UniCredit Bank)
Telefonszám: +3620/917-14-22
E-mail: info@zafirnet.hu
Honlap: www.zafirnet.hu ; www.webshop.zafirnet.hu ; www.leven.hu ; www.primuspatika.hu
Tárhelyszolgáltató adatai:
Név: DotRoll Kft.
Székhely: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
Elérhetőség: support@dotroll.com
Adószám: 13962982-2-42
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi
Törvényszék Cégbírósága
- Alapvető rendelkezések:
2.1. A megrendelőlap kitöltésével, elküldésével és annak az e-mail vagy telefonhívás által történő
visszaigazolásával a 17/1999.(II.S.) Kormányrendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre
a Szolgáltató, valamint a Vevő között az alábbi feltételek szerint: A Szállító köteles a Vevő által
a megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni.
Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító köteles
haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése
érdekében. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden
költséget tartalmaz (ez nem az automata visszaigazolás, melyet rendelése feladásakor kap).
Az eredeti számlát a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék
megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és
ne vegye át a csomagot! Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
A Vevő köteles az általa feladott megrendelőlapon megjelölt és a Szállító által a megadott címre
kiszállított termékeket átvenni, a Szállító által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat – mely a
termékek szállítási költségeit is tartalmazza – készpénzben a kézbesítő részére kifizetni.
2.2. A szabályzat módosíthatósága.
2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő
tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak
vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató
írásos hozzájárulása nélkül.
2.4. ÁSZF hatálya, elfogadása:
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett
– a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza
a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának
feltételeit.
Ön a regisztrációja és megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A webáruházunkon keresztül történő regisztrációval és vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF
maradéktalanul az Ön és az Szolgáltató között létrejövő szerződés részét képezi.
- Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:
A webshop(ok)on a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban
adunk tájékoztatást. Az árak forintban értendők és tartalmazzák az Általános Forgalmi Adót (ÁFA). A csomagolás
környezetvédelmi termékdíja megfizetve.
3.1. Az adatbeviteli hibák javítása – felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által
bevitt adatok módosítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan
kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.
Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Szolgáltató jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul
megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. A Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő
teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó
tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
3.2. Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak
minősül:
- 0 Ft-os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 50 %-os kedvezmény
feltüntetése mellett 100 Ft-ért kínált termék).
Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely
információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény
nélkül lemondja a megrendelést.
- Regisztráció/Vásárlás
4.1. Regisztráció
Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is,
így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, telefonszámát, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát.
A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer.
A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és
jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő
károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz,
hogy az üzemeltető/szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli
a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti,
így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím
azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.
A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.
4.2. Vásárlás
A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes
termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát (szállítási költség nélkül).
Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie szállítási költséggel együtt. A termékeket illusztrált
fényképpel jelöltük, tehát eltérhetnek tőle a valóságban. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei
a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül. A termékoldalakon található termékleírások nem minden
esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt.
Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!
- A rendelés menete
A Termék kiválasztása után Ön a „Kosárba” gombra kattintva helyezhet – tetszőleges számú terméket a kosárba anélkül,
hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is azonban megrendelés előtt Önnek be kell lépnie a rendszerbe.
Ezt csak akkor tudja megtenni, ha regisztrálja magát. A regisztrációt a következő menüpont alatt találja. Ha Ön regisztrált
vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó emlékeztetőt! Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát
e-mailben elküldjük Önnek. Belépést a Bejelentkezés menüpont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét
és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik az Ön regisztrált
e-mail címe és a kilépés gomb, amely segítségével elhagyhatja az áruházat.
A honlap használata során Ön a honlap tetején található „Kosár megtekintése” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát.
Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer
a „Kosár frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat,
ideértve a kosárba tett termékek árát is. Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni,
úgy a „Megrendelés” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást. A „Megrendelés” gomb lenyomását követően megjelenik
a kosár tartalma, illetve az Ön által kiválasztott termékek megvásárlása esetén az Ön által fizetendő teljes vételár. Ezek után szükséges
a felhasználói adatokat kitölteni (Név, Cím, szállítási mód, fizetési mód, elérhetőségek). A fenti szövegdobozok kitöltését követően Ön
a „Folytatás a következő lépéssel” gombra kattintva folytathatja a megrendelési folyamatot, illetve a „Mégsem” gombra kattintva törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat, és visszaléphet a Kosár tartalmához. A „Folytatás a következő lépéssel”
gombra kattintás esetén Ön a „Rendelés áttekintése” oldalra érkezik. Itt láthatja összegezve az Ön által korábban megadott adatokat,
így a Kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és az Ön által fizetendő összeget (ezeken az adatokon itt már nem változtathat, csak ha a „Vissza” gombra kattint).
5.1. A rendelés véglegesítése (ajánlattétel):
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön
adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk
nem minősülnek az Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések
esetén Ön minősül ajánlattevőnek. Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát
megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget
von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint
48 órán belül nem igazolja vissza az Szolgáltató, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
5.2. Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte:
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A Szolgáltató legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését
követő 48 órán belül e-mailen vagy telefonos megkeresés útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. Az Ön online megrendelése
akkor lép életbe, ha azt e-mailben, vagy telefonon visszaigazoljuk. A webáruház által küldött automata megrendelésmásolat
nem egyenértékű a fent említett visszaigazolással. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben,
vagy teljes egészben.
A teljesítés időpontjának a megrendelés átvétele számít. A fentiek alapján létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül,
a szerződéseket iktatjuk, a szerződések bármikor hozzáférhetőek. A Vevő kérheti a Szolgáltató és a Vevő között a megrendelés
folyamán létrejött szerződés megszüntetését, ezt a Szolgáltató tudomásul veszi. A Vevő igényelheti a Szolgáltató webáruházi
használatát biztosító adatok törlését e-mailben, illetve telefonon. Ez a folyamat a Szolgáltató vevőszolgálatához történő beérkezésétől
számított 5 munkanapon belül végbe megy.
- A megrendelt termék ellenértékének és a szállítás díjának fizetésének módja
6.1. A megrendelt termék fizetésének módja
- Utánvét: A megrendelés átvételekor fizetendő az áru ellenértéke, az eredeti készpénzfizetési számlát a csomag
tartalmazza - Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben
megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény
rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a
terméket.(bankszámlaszámunkat az üzemeltetői adatok között találja meg) - Bankkártyával történő online fizetés a következő, érvényes és hatályos bankkártyák tulajdonosai számára lehetséges:
VISA, Visa Electron, MasterCard, Maestro, American Express - Barion bankkártyás fizetés: Az áru csak a fizetendő összeg beérkezése után kerül kiszállításra. Elfogadom, hogy a
Zafír Közösség Szociális Szövetkezet (6134 Kömpöc külterület 061/19 hrsz )által a www.webshop.zafirnet.hu felhasználói
adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek a Barion Payment inc. mint adatkezelő részére.
A továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím. Az adattovábbítás célja:
a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme
érdekében végzett fraud-monitoring. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg.
A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank
felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
A számlát és a garancialevelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni,
és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot.
Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
6.2. Szállítás módjai és díjszabása
A Szállítás a GLS Hungary Kft. futárszolgálattal történik . Kérjük, hogy megrendeléskor olyan szállítási címet adjon meg,
ahol a megadott időpontban folyamatosan biztosított a csomag átvételének lehetősége 8-17 óra között!
- A Szállítás bruttó értéke 1 905 Ft
- Minimum 3 termék vásárlása esetén a szállítási költséget átvállaljuk.
Szállítási határidő:
Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 1-3 munkanap. Abban az esetben,
ha a termék nincs raktáron 10 nap. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben
a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén az
újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!
Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló
17/1999.(II.S.) Korm. számú rendelet szabályai az irányadóak.
- Elállás joga
FOGYASZTÓI TÁJÉKOZTATÓ A 45/2014. (II. 26.) KORM. RENDELET ALAPJÁN
7.1. Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga.
A fogyasztó az elállási jogát:
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
b) a terméknek,
c) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,
az utoljára szolgáltatott terméknek,
A fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított
határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a
szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti
az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
7.2. Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozat útján, vagy előzetesen e-mailben, vagy telefonon (+3620/ 917-14-22) kell bejelenteni.
Kérjük, hogy az elállási nyilatkozatot az alábbii címre szíveskedjenek eljuttatni:
7.3. A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi.
A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Szolgáltató a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón
haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.
7.4. Elállásra vonatkozó igényét előzetesen e-mailben, vagy telefonon kell bejelenteni. A Vásárló viseli az elállási jog
gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezen felül egyéb költség nem
terheli.
7.5. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
A Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a
teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható,
az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
h) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes
- beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről,
hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
- Jótállás, szavatosság, kellékszavatosság
8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a
Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte,
illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét,
hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait már nem érvényesítheti.
8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó
fogyasztónak minősül)?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető
vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani,
hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
8.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek,
vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.9. Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
(vállalkozás esetén 1 éven) belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét
a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Vegyes rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény),
fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet
rendelkezései az irányadók.
- Panaszkezelés rendje
10.1. A “Kapcsolat” menüpontban a Fogyasztó megtalálja elérhetőségi adatainkat
(info@zafirnet.hu , +3620/914-14-22). Az alábbi linkre kattintva, vagy ezen elérhetőségeken
keresztül jelezheti kifogását, esetleges panaszait, vagy kérhet információt valamely termékről
vagy megrendelésről.
- Szerzői jogok
11.1. A honlapon lévő tartalom – a Ptk. és a Szjt. erejénél fogva – szerzői jogi védelem alatt áll,
azt a jogtulajdonos engedélye nélkül másolni vagy változatlan formában felhasználni jogellenes.
Bármilyen anyagot átvenni, felhasználni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak
jelen weboldalra való hivatkozással, a forrás feltüntetésével lehet.
12.
Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://zafirnet.hu/adatvedelmi-nyilatkozat/
Budapest, 2021. 12. 21.